dimecres, 25 de setembre del 2013


L’ILLA DELS CINC FARS
FERRAN RAMON CORTES
RBA - LA MAGRANA

 
 
Tot i que la comunicació no és el meu fort, vull comentar aquest llibre, editat el 2005, però que em sembla de gran interès per a tots aquells que de tant en tant, ens plantegem problemes relacionats amb la comunicació, ja sigui interpersonal, en grup o inter-empreses.
El subtítol del llibre és “un recorregut per les claus de la comunicació”. L’autor identifica 5 claus que poden fer que els nostres missatges arribin amb claredat i efectivitat a aquells a qui ens dirigim.
L’autor planteja el llibre com un recorregut mig novel·lat per l’illa de Menorca a partir dels seus 5 fars i a cadascun hi troba una de les cinc claus de la comunicació: “cinc claus senzilles per aconseguir un únic objectiu; millorar la nostra comunicació i fer-la més memorable, persuasiva i convincent”.
Segons l’autor aquestes cinc claus són:
1. Un únic gran missatge – Quan volem dir massa coses correm el risc que no n’arribi cap amb claredat.
2. Explicat de forma memorable – Perquè la gent recordi el nostre missatge l’hem de fer especialment interessant. I això ho podem aconseguir a través de les històries.
3. Amb un llenguatge que connecti – El llenguatge que triem per a la nostra comunicació no ha de venir determinat per nosaltres mateixos, ha de dependre d’aquells a qui va dirigit el missatge.
4. Tenint en compte que el missatge que val és el que capta la gent. El primer que hem de pensar és que la gent mai entén exactament el
que nosaltres volem dir-los, i que el que compta és el que ells entenen.
5. Convidant en lloc d’intentar convèncer – El nostre objectiu és mostrar-nos convençuts, contagiar entusiasme. I fer que la gent vingui a
nosaltres en comptes d’arrossegar-la cap a nosaltres, com fem sovint. I tot plegat, essent capaços de moure emocions – Les coses que tan sols entenem, les oblidem. Les coses que, a més d’entendre, les sentim, les recordem per sempre.
Per acabar, deixeu-me que us citi unes quantes frases del llibre que m’han agradat:
- Parla només si el que has de dir es millor que els silenci.
- Són els sentiments els que determinen el to de la nostra veu.
- Comuniquem el que sentim. I el que sentim no es pot amagar.
- Comunicar no és arrossegar ni empènyer, es convidar. La llibertat d’escollir és un valor irrenunciable que tots tenim.
- Els sentiments tenen la capacitat de colpir-nos molt. I el que sentim molt endins nostre, no arribem a oblidar-ho mai.
- La vida es viu amb el cor, no amb el cap.
- En aquesta vida acabem ensenyant el que més necessitem aprendre,
- Donar informació i comunicar són dos conceptes absolutament diferents.
En resum, un bon llibre amb 5 idees senzilles però efectives per millorar la nostra capacitat de comunicació i de persuasió.
 
Josep M. Navarro i Codina

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada